راهنمای گردشگری جزایر اسرارآمیز جنوب شرقی آسیا

از برجسته‌ترین مقاصد ساحلی جنوب شرقی آسیا می‌توان به پوکت، کوه سامویی، لنکاوی و بالی اشاره کنیم. این مناطق با داشتن سواحل زیبا و فعالیت‌های آبی فراوان و ارائه استانداردهای زندگی سطح بالای غربی از گردشگران زیادی برخوردار هستند. اما کمی آن طرف‌تر در گوشه و کنار همین مناطق جزایر زیبای دیگری هم هستند که دقیقا همین مناظر را با محیطی بکر ارائه می‌دهند که کمتر کسی از آن‌ها خبر دارد. ما در این مقاله به تعدادی از این جزایر فوق‌العاده اشاره خواهیم کرد.

 

 

کامبوج، سونگ سا

 

 

کامبوج، سونگ سا

 

 

این منطقه دنج و خصوصی از دو جزیره جواهرگونه کوه بُنگ و کوه اُئن در مجمع‌الجزایر کوه رانگ تشکیل شده است. شما می‌توانید از بندر گردشگری سیهانکویل با ۳۵ دقیقه قایق سواری، سونگ سا جایی که ویلاهایش را تنها آب‌های اقیانوسی، جنگل‌های بارانی، تپه‌های دریایی گرمسیری و ماسه‌های درخشان احاطه کرده است. شما می‌توانید بین هر دو جزیره گردش کنید، از استراحتگاه‌ها، غذاخوری‌ها و کلاس‌های یوگا استفاده کنید و در جنگل‌های بارانی پرسه بزنید. همچنین می‌توانید در ساحل طلوع و غروب خورشید را تماشا کنید و حمام آفتاب بگیرید و یا همراه خانواده به پیک نیکی دوستانه و صمیمی بروید.

 

 

اندونزی، مویو

 

 

اندونزی، مویو

 

 

مویو یکی از جزایر استراحتگاهی تور بالی است که تنها از بالی و به وسیله بالگرد می‌توان به آن رسید. شما می‌توانید در اقامتگاه آمانوانا از گروه تجاری آمان اقامت کنید و از خدمات فوق‌العاده‌اش که حتی مسافران لاکچری پسند را هم راضی می‌کند، استفاده کنید. شما می‌توانید در طول جزیره گردش کنید و اوقات‌تان را در حیات وحش جنگل‌های بارانی‌اش سپری کنید. جاذبه‌های دیدنی این جزیره شامل میمون‌ها، خوک‌های وحشی، گوزن و گاوهای نادر می‌شود، همچنین انواع غارهای مملو از خفاش و آبشارهای زیبا نیز از دیگر ویژگی‌های جزیره است. اگر از طرفداران غواصی هستید می‌توانید تجارب فوق‌العاده‌ای در این جزیره به دست بیاورید.

 

 

۷ فعالیت توریستی که فقط در بالی می‌توانید تجربه کنید!

 

 

مالزی، جزیره مابول

 

 

مالزی، جزیره مابول

 

 

احتمال مابول با داشتن چندین اقامتگاه ابتدایی مانند برنئو اولین مقصد گردشی شما در تور مالزی نباشد. در اطراف این اقامتگاه‌ها و سواحل ماسه سفید بهترین فرصت‌های شنا و غواصی وجود دارد که در صورت تمایل می‌توانید از آن‌ها بهره برده و از تجربه‌ای تکرارنشدنی در تعطیلات خود داشته باشید. همچنین می‌توانید در حین غواصی و شنا از موجودات رنگی دریایی همچون ماهی‌ها، میگوها و هشت‌پا دیدن کنید. روی سواحل زیبایش پیاده‌روی عاشقانه داشته باشید و از غروب دل‌انگیز و صورتی‌اش دیدن کنید. به مناطق جنگلی بروید و از گونه‌های گیاهی که هرگز ندیده‌اید بازدید نمایید.

 

 

۹ تجربه‌ی بی‌نظیر در مالزی که زندگی‌تان را دگرگون می‌کند

 

 

تایلند، کوه چانگ

 

 

تایلند، کوه چانگ

 

 

کوه چانگ بعد از پوکت دومین جزیره بزرگ تور تایلند محسوب می‌شود اما این بدان معنا نیست که به اندازه رقیب خود توسعه یافته باشد. این جزیره در نزدیکی مرز کامبوج قرار گرفته و اغلب مناطق کوهستانی آن بکر و دست نخورده باقی مانده‌اند. ساحل لونلی معمولا محل اقامت و وقت‌گذرانی مسافران کوله به دست بوده در حالی که ساحل ماسه سفید بخش گردشگری و تفریحی جزیره شناخته می‌شود. این جزیره در پارک ملی Mu Ko Chang واقع گردیده و ۵۰ جزیره دیگر نیز در اطراف آن قرار گرفته‌اند. شما می‌توانید با رفتن به این جزیره در هر بخشی که می‌خواهید اقامت کرده و از زیبایی‌های بکر و طبیعی آن استفاده کنید و در یک تعطیلات آرام تمامی خستگی زندگی روزانه را از بین ببرید. به سواحل بروید و قدم بزنید، آب‌تنی کرده و به غواصی بروید. شما می‌توانید در بین این جزایر سحرآمیز و زیبا گشت‌زنی کرده و از قایق‌ سواری در اطراف آن لذت ببرید. بسیاری از قایق‌ سواری‌ها نیز داخل پارک و از جزیره بانگ بائو که در اصل یک روستای ماهیگیری است انجام می‌پذیرد. البته با وجود مسافرانی که بیش از پیش با این منطقه آشنا می‌شوند روستا نیز کم کم تغییر کرده و میزبان چندین اقامتگاه ساحلی شده است.

 

 

اندونزی، نوسا لمبنگان

 

 

اندونزی، نوسا لمبنگان

 

 

این جزیره در همسایگی بالی قرار گرفته و به خاطر رشد گردشگری، اقامتگاه‌های مختلفی را میزبانی می‌کند که برای هر دو گروه خانواده و مسافران کوله به دست مناسب هستند. اگر به این جزیره سفر کنید در خواهید یافت که نوسا لمبنگان چیزی شبیه به گذشته بالی است، یک تعطیلات آرام در سواحل درخشان و ماسه سفید، مسیرهای ساحلی و مناطق پوشیده از جلبک دریایی با غروبی دل‌انگیز و فضایی کاملا صمیمی می‌تواند ذهن شما را از تمام خستگی‌های کاری و زندگی ماشینی برهاند و تا مدت‌ها حس خوبش بر وجوتان پایدار بماند. اکثر هتل‌های لمبنگان در اطراف دو سواحل اصلی این جزیره یعنی جانگوت باتو و خلیج ماشروم واقع گردیده‌اند، در حالی که دیگر قسمت‌های ساحل جزیره توسط صخره‌های درهم و جنگل‌های مانگرو و مناطق قایق‌رانی پوشیده شده است. شما می‌توانید در سواحل این جزیره قدم بزنید و یا بساط پیک‌ نیکی صمیمی و خانوادگی برپا کنید. همچنین آب‌های شفاف و دوست ‌داشتنی‌اش برای فعالیت‌هایی همچون شنای کم عمق و غواصی بسیار مناسب است. شما می‌توانید در دریای آن شنا کنید و از جاذبه‌های جانوری همچون لاک پشت‌های دریایی، سفره‌ ماهی‌ها و ماهی آفتابی که مورد علاقه مردم بومی است دیدن کنید.

مطالب مرتبط